Bättre och effektivare service

Jag vill göra ett förtydligande utifrån den artikel den 10 april om att kommunens byggavdelning har dragit in på sina telefontider, som publicerades i EP. Vi är tacksamma för synpunkter, tankar och idéer som hjälper oss att bli bättre. Det är olyckligt om våra kunder upplever att de inte får den hjälp de behöver i vårt kontaktcenter och från vår byggavdelning.  
 
Vi har öppnat Kontaktcenter för att förenkla för våra invånare och företagare. Det ska vara enkelt att snabbt får svar på en fråga. Kontaktcenter är det vi kallar för ”en väg in” till kommunen. Här ska du i stor utsträckning direkt få svar på din fråga.
 
Många frågor till kommunen handlar om bygglov och därför har byggavdelningen utbildat Kontaktcenter i hanteringen. Tanken är att de ska kunna svara på de vanligaste frågorna om bygglov, men självklart finns det frågor som de inte har kompetensen att svara på. I de fallen skickar Kontaktcenter frågan vidare till rätt mottagare på byggavdelningen och då är det viktigt att du som kund snabbt får besked om vad som händer med din fråga.
 
Vi upplever att de flesta av byggavdelningens kunder tycker att de får bättre service och snabbare svar sedan Kontaktcenter startade, men om det är en allmän uppfattning att servicen har försämrats måste vi se över våra rutiner.
 
Vi arbetar hela tiden för att förbättra vår service. Som en del i det arbetet har vi varje torsdag öppet hus för bygglov och avlopp, klockan 16–18. På öppet hus kan du droppa in för att få hjälp med ditt eget ärende och få svar på allmänna frågor. Det är en service som är uppskattad av våra kunder sedan cirka ett år tillbaka. Information om tid och plats hittar du på kommunens hemsida. Vi annonserar också varje månad i både Enköpings-Posten och Ena-Håbo Tidningen.
/Matz

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.